Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Monday, December 13, 2010

taiping



Assalammualaikum sumee ;)

hehe macam da lama je x tengok blog ni. dalam 3 hari jugak laa ;p

jumaat hari tu aku cuti.

motif tetibe cuti?

hehe sebab ngikut kuku pergi ke taiping. kawannye kawen dan mau kuku jadi pengapit. motip kuku baru 2 minggu kawen dah jadi pengapit? hik2


lina, ko bole laaa amik aku jadi pengapit gakk mase ko kawen nanti hik2.. xpe jee dah kawen jadi pengapit hehe.. saje jeee nak buat lina serba salah sebab tau lina dah ada pengapit, ke ke ke...



oh ye sebelum bertolak ke taiping, kitorang pergi ke JAWI dulu untuk amik surat nikah dan buat kad nikah. tapi kad nikah tak dapat siap hari tu laa, sebab pencetak die apentah lupe laa, so amik hari lain nanti ;)


maka bergeraklaaa kitorang ke taiping dalam pukul 11pagi camtu.
sampai pukul berapa ek.. 230 petang kot...


bila sampai2 taiping, aku betul2 rasa aku berada di daerah yang berbeza.. taiping ada kelainan die yang tersendiri... tapi aku suke.. bole?
ibarat aku masuk ke kota sejarah yang banyak tak dimodenkan lagi, dan dipenuhi bangunan2 lama.. lepas tu nampak church yang dikelilingi cemetery.. ada juga war II cemetery.. rumah2 kiri kanan yang macam rumah2 style orang British duduk dulu2..

huhu mata ku x puas menengoknye.. kalau ada banyak hari duduk situ nak je ajak kuku jalan2 mengenali sejarah taiping.. hihi


sori arrr memang x amik gambar.. menghayati betol... tapi aku tau suami kat sebelah mesti xde perasaan kan kan... haha mesti stress banyak simpang 4 kat taiping xde lampu isyarat kui2...


tasik di taiping menarik perhatianku... gambar warm ini aku amik kat google..



penjara ni betul2 kat tengah bandar taiping.. memang kereta lalu sebelah tembok jek ar..



jumpe kawan kuku, ajaq namanya kat tengah2 jalan.. so die terus guide kitorang ke penginapan..
ajaq sewa 2 rumah penginapan untuk kitorang dan sedara maranye yang lain..


not bad rumah tu, ok, selesa..


cume... kedekut cermin ;p dalam bilik/bilik air xjumpe cermin pun. cermin kat dapur, wuu.


tapi yang lain2 ok. lengkap sume. dapur pun ada gelas pinggan sudu. kat setiap bilik ada telekung, sejadah dan yassin. ok ar ;) bilik air pun x kotor ;)


hall depan


meja makan



mula-mula dapat bilik ni..



lepas tu kitorang kene pindah ke master bedroom hee hee


nama rumah penginapan ni Kompleks Guru-guru apentah...
nak nombor tefon ke? entah xtau ;p

makasih ajaq bagi kitorang penginapan yang selesa :) siap dengan sarapan dalam rumah ;)



oh ye petang tu kitorang merehat2kan diri dulu... dah petang2 siket, ajaq bawak kitorang 2 gi makan... time makan ni aku tengok je laa kuku ngan kawan die berborak di saat2 akhir sebelum kawannye dinikahkan malam tu... kelaka jek dorang ni. hihi. aku tau kuku mesti nak tenangkan kawan dia yang tengah berdebar tu ;)


note : teringat "taiping with love" dalam majalah gila-gila dulu ;)





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...