Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Friday, December 3, 2010

baju sanding dan baju bertandang



baju sanding

color : peach pink
beli lace kosong kat jakel, yang tanpa beads punye.
tak beli yang dah ada beads sebab kadang2 beads sarat sangat, lepas tu kalau jahit nanti membazir, beads bertaburan huhu.

so, baju ni tempah kat wany dari orange Bridal.
harga tempah murah berbanding tempat yg saya tahu hihi. lepas tu dia tambahkan beads :)
yang best kalau tempah sendiri apa tau?? kite yang bertudung ni dia bole jahit terus inner lening sekali dalam baju tu, so tak payah laa pakai tube atau t-shirt inner masa kawen nanti. hehe


tapi wany pening gak, aku selalu bertukar2 fikiran, kejap nak baju camtu, kejap nak camni hee hee
asalnya nak baju kurung moden, lengan berjela2
tapi akhirnya aku tukar fikiran.. nak yang cam itu ini..
lepas tu request tak nak ketat sangat ikut body. buat biasa2 je, ho ho.


puas hati sangat.
di alam realiti, aku suka sangat baju kurung yang corak bunga kecil2.
tak sangka untuk lace, aku masih kekalkan suke bunga kecil2. tak suke kerawang besar2.
lace ni, border pun tak besar tau, hehe, memang kecil2 je.
suke sangat cara wany patch lace tu kat kain, kecil kecil.. aa sukee =)
untuk kain, aku pakai chiffon, x pakai inner satin biasa. chiffon = cantek dan selesa.

color beads yang wany pilih pun aku suka ;)

thanx sangat kat wany dari orange bridal :)


tudung peach ni aku beli kat pasar malam je, 10 ringgit. huhu bole?
pastu pergi carefour letak batu kristal kat hujung awning untuk nampak cantek siket.
Veil dan aksesori pula, pakej yang aku amik memang includes sekali.

bunga tangan, orange bridal kasi fresh flowers, seronok2 ;)



takde close up baju ar. gambar camni je bole? hehe
bahagian depan baju nampak pendek siket. awal2nye aku segan, lepas tu aku bagi idea kat wany untuk letak riben panjang dekat bunga tangan.
haha secara psikonye, membantu laa jugak, sebab aku psyco ada riben panjang kat depan yang menutupi pehaku, so aku pun berkeyakinan laa berjalan dengan peha besar hee hee padahal takdelaa tutup sangat, psikologi je lebih hee hee


bahagian belakang baju pulak adalah labuh, tutup punggung. suke suke :)
bahagian kain pun wany wat ekor gak, tapi xde lahhh berjela yang tahap kena orang pegang, tapi ada sejemput ekor^^. oh i like sangat. wink^^


untuk baju pengantin lelaki lak, wany buat 3 layer punye baju. ok laa, cantek dan kemas sulaman nyee ;)

aksesori pengantin laki pun dari pakej orange bridal yang kitorang amik.




Baju Bertandang

color : soft blue

bila kuku cakap nak tema color soft blue untuk belah rumahnye, aku menutup mulut dan mata terbeliak, tanda suka. aku sukeeeeee sangattttt color biru lembutttttt, uh uh

kami pergi ke jakel lagi.
instead of lace, kitorang pilih chiffon beaded. hehe asyik chiffon je lah aku ni ;p
dan chiffon biru ni, kuku yang pilih. matanyaa selalu pilih yang terbaik =)


bila kitorang bawak ke wany nak tempah ngan die, wany eksaited sangat sebab die suke chiffon yang kuku pilih tu. asyik tanya beli kat mana, harga berapa je hee hee
memang wany nak jahit baju tu pun die seronok sangat sebab dapat jahit kain yang mengikut citarasa dia kan. hihi


untuk design, mula2 aku gugel2 dulu. ada beberapa option, aku tunjuk kat kuku tru emel. kuku pilih 2 design, dan kitorang bawak gambar tu ke wany. dan wany pilih design yang macam ni lah. inner kekal di dalam, tapi kat pinggang tu, kain chiffon terbelah.

dan hasilnye aku suka :)


dan sekarang..
baju peach tu aku dah sewakan kat butik, hehe.

baju biru rasa nak simpan sendiri ar :)


Alhamdulillah dua2 baju pun suka ;) i really love my wedding. wink^^ syok sendiri bole? hehe.

ada je cacat cela dan kesilapan2 masa wedding tu, tapi tak menjejaskan kitorang punye heppi pun. kite lupekannnnn sume yang burukkkk, ingat yang baik2 jek, yehh^^












6 comments:

marinahunny said...

romantiknye blog nih..lagu yg sgt suweeetttt!

rasa nk nanges pun ada :') sob sob sob

nurul azida ahmad said...

ooo kire kainnyer dd beli ek? cntk2. zda nak ngk y close up punye. sebb masa dtg aritu pun xsempat nak ngk baju peach pink tu. hehehe
once again, soft blue tu mmg cntk :)

kak zai said...

kecik sanagta la gambo.. tak puas..nak tgk detail baju.. cantik

Lyena Vee said...

dd, leatk la close up gmbr baju tu. suke sgt bju biru tu. baju peach tu pon lawa tau!

dd dudu said...

{kak marina}
wahhh mesti akak tengah feeling2 bunge2 cinta ni selepas kene kucup lauk sedap smlm, ekekekek

{zida}
ha ahh beli kainnya.
tu ar, masa zida dtg tu kite mmg tgh selebet. pakai baju outdoor, tudung tu x yang macam sepatutnye. comot hehehe

gamba close up xdelaa, xingat kat fuad ada x, ahuk2

hehe suke biru ek ;p

{kak zai}
uhuk2 mana dd nak cekau gamba besa ni, hehe.. adakah kene snap balik? keke xpe, nanti dd tgk cane ekkk, ramai pulak nak nengok ni,hik2


{veesakura}
huwarkk nampaknyee dd kene buat sesuatu! ;p

Anonymous said...

nak tya pelamin warna apa yer klu bju tu warna peach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...