Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Monday, October 17, 2011

ingat lagi x aku pernah jual brooch?



Salam.

korang ingat lagi x yang aku pernah jual brooch kain sebelum2 ni? klik SINI



kenalkah anda pada model dibawah? keke



dah lama aku xupdate, perasan x. brooch tu jual kat blog lama. tapi sampai skang masih orang rajin emel untuk beli brooch tu dari aku walaupun blog tu sebenanye dah idle ;P *tapi motip follower kat situ bertambah? ;p

sebenarnye aku dah stop restock brooch tu selepas ada kes bangunan runtuh kat lorong haji taib tu ;P yang ada empat orang terhempap tu. ya, untuk pengetahuan, kat bangunan tu laa aku amik stok ok. haha

lepas kes bangunan runtuh tu, terus aku takut nak pergi sana ;P kuik kuik kuik. tu yang bisnes brooch aku pun ala2 tergendala giteww.. x restock sampai ke sudah, dikala permintaan tersangatlah tinggi espeseli dari luar KL.


erm sebenarnye saje nak share perasaan dengan korang.
berbisnes brooch kain adalah salah satu perkara yang paling menghappykan kan aku sepanjang aku hidup. sebab niat asal aku pada masa itu adalah minat, x terfikir langsung untuk mencari duit lebih, kekeke. memang sebab rasa brooch tu sangat comel and soooo my tasteee... terus rasa nak share dengan pembeli2... giteww..


masa aku jual tu pun, aku happy sangat bile restock barang.. pilih satu2 brooch yang comel dimata, yang pin nye elok, yang kainnye elok, demi kepuasan pelanggan. memang happy sangat.


pastu saje2 bazirkan duit dengan buat wrapper/envelope bunga2 nak balut brooch2 tu haha tapi handmade laa, agak buruk tapi aku suke. plastiknye lak aku recycle jekk mana2 plastik pastu kerat laa ikutt kuantiti brooch.

ni style awal2. bile da maju siket dan aku pandai fikir siket, aku sangkut brooch2 ni pada kertas keras untuk keselamatan brooch.


kire kalau ada orang emel nak beli, aku akan gunakan pembalut tu laa untuk bungkus wrap kan brooch, kire kertas corak2 ok. memang buang duit betul, tapi sebab aku bukan nak cari untung kan, mmg buat sebab minat dan hepi, dan rasa gembira sangat brooch dideliver dalam keadaan bercorak comel. tapi yang beli kat ofis, xdpt laaa packaging macam tu ;p

huhu rindunyeee zaman nak reply emel, rekodkan permintaan, dan mengepos ngepos.


tanpa disedari, bisnes tu memang menguntungkan. Alhamdulillah. memang pulangkan keuntungan walaupun aku x mark up harga tinggi.

Ya Allah, hepinyee. dari minat bertukar menjadi untung.

tapi da gune da duit tu ;p haha


terasa rindu pada situasi itu. tapi xtau nak jual apa daaa, haha,xmo laa main jual jek, nak yang betul2 minat je. tapi kalau nak jual brooch kain, aku berani lagi ke nak gi lorong haji taib??? kakakakaka xmo ar.



note : skang kat mana2 pun da nampak stall brooch kain ni. hehe




4 comments:

ameris said...

oohh.. dd buat bis brooch yer dulu.
brooch skrg mmg comel2 kann..

dd dudu said...

{kak ameris}
ha ahh kakk, masa tu blog lama lg ar heheheee bujang lagi masa tu


comell

Siti Mas Hidayu said...

dd...tu my brooch...hehhe tapi skang tinggal 2 je yang biru + merah petak tu je. yang 2 lagi tu MIA..:)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

dd dudu said...

{yuyu}

oooh ni bungkusan tuk ko keeeee

hahahahhahahaaaa

motip MIA? ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...