Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Wednesday, October 19, 2011

rabu 19 oktober 2011


19 oktober da? yeyy sok gaji.

Selamat pagi sumeee ;)

hari ni bawak bekal nasik lemak lagi, haha motip hari2 nasik lemak? hee hee jap lagi sarapan janganlaaa ada yang tegur bau semerbak lagi, semalam dah kantoi dah sebab kak A jenguk2 kat partition, kantoilaa bau nasik lemak tu aku punye hee hee lepas tu kantoi ngan sorang lg A sebab die pegi bukak blog aku time tu, sah2 laa entry semalam pasal nasik lemak, kantoi di situ hik2.


oh yee, bekal nasik lemak hari ni bukan aku buat. tapi mak yang buat, hihi. semalam balik kampung banting sebab mak kesorangan malam tadi, so kitorang pun balik laaa teman tido. jadi pagi ni datang keje dari kampung banting la. tu yang ada bekal nasik lemak ni, hihi.

sebelum keluar tadi, mak sempat pesan suruh aku amalkan satu ayat tu setiap kali keluar rumah. ada lah mak tunjuk ayat tu, aku baca je tapi x dapatlaa nak hafal, hehe.
cakap pasal mak ni, oh yee bagi yang xbiasa baca blog ni lagi, mak tu merujuk pada mak kuku tau, kalau mak gombak ku, kitorang panggil ma. ok, mak jenis suke bagi nasihat dan pesanan tauuu.. kire aku masuk skali dalam pakej anak2 yang diberi nasihat laa, hehe.

antara nasihat yang aku ingat..

1) kalau masak, selagi x mendidih masakan tu jangan letak garam dulu, tak baik untuk kesihatan.

2) nanti dah bersalin, kalau makan nasik, makan yang panas fresh2 je. jangan makan nasi yang dipanaskan 2 3 kali, nanti senang dapat sakit.


alamak, tetibe teringat 2 je. nanti nex time aku share ngan korang lagi eh kalau aku tingat yang lain. banyakkkkkkkkkkk sangatttt, hehehe. tapi kalau yang memang orang dah tau macam sebelum rumah kena baca2 ayat dulu takut ada benda ikut dan kategori2 macam tu aku x share laa eh, tu sume org tau kan ;p


hehe. krukk krukkk perut dah bunyi. nak sarapan sekarang. bye uols.


note : ada sekali tu aku balik kampung, tengok2 telekung aku dah bertukar.
rupe2nye, mak yang basuhkan telekung aku *comelnye mak basuhkan telekung dan ganti yang baru. segannye sebab ada satu telekung je kat rumah kampung dan jarang dapat basuh sebab aku da xde dtg bulan T_T rosa, nak kirim telekung simpel2 kat bandung bole x T_T


note : aku ada 5 telekung. satu untuk umah putrajaya, satu untuk umah gombak, satu untuk umah banting, satu letak dalam dik kelisa, dan satu lagi untuk surau ofis, tapi still rasa x cukup ;p x ada telekung untuk tetamu rumah, dan x ada spare. x beli2 telekung kat sini sebab dah nampak harga telekung bandung separuh murah kan dari harga sini, hew hew.






8 comments:

Zana Adieyza said...

mak mertua zana punrajin pesan n nasihat kat zana.. mcm2 petua dpt.. hihi..

stp kali balik kg, mesti bilik kitaorang kemas sangat! bau wangi sbb mak mertua dh basuhkn cadar & langsir.. masuk bilik trs rasa mcm masuk hotel.. seronok!

ameris said...

alamak dd, tetiba teringin nk beli telekung la. tp xsuka yg byk renda2 & ropol2 sgt. suka yg simple jek. eeh sapa nk gi bandung eekk?? kirim bleh??

fana said...

gagah lagi awak mkn ns lemak hjg2 bulan.. btw gut luck dear.. dh 39 weeks.. hope everythg ok...

dd dudu said...

{zana}

hahahaa bagusnyeee!! :D


{kak ameris}
xsuke yg renda2 lubang2 tu, sakittt bile duduk atas renda2 wuwuwuwu.

haha dd main sebut jee td
tunggu anak da besar siket nak g bandung la ;P


{farhanna}
hik2 nape ek ;p apa maksud gagah makan nasik lemak ;p

iedayah said...

ske diana ea dpt mkn nasi lemak..huhuhu..btw,jg dri u n bby bebaik ea

dd dudu said...

{iedayah}
hai iedayah, mlm xnmpk ;)

makasih yaaa

rosealley said...

okie noks, upah nasi lemak;p

dd dudu said...

{rosealey}
lorr nasik lemak je keee ;p siu siu siu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...