Monday, October 17, 2011

apa yang sentiasa ada dalam henbeg ibu hamil yang menunggu hari?



henbeg keje dulu2 kecik jek. tapi skang dah pakai yang besar sebab sume mende nak letak dalam henbeg. hik

gedebukk

so, selain beg baju yang tersimpan rapi dalam bonet keta, apa pulak yang sentiasa ada dalam henbeg ibu hamil yang menunggu hari? ;P




1) sume ibu ngandung mesti ada buku ni. tapi poli ukm nye lain design la kot, hik2. sila jangan kutuk kehancusan buku ini. hari2 aku duk peram buku ni dalam henbeg yg ada botol air, hard disk, makanan, hrmmmm memang lunyai terus buku ni menjadi mangsa, siu siu siu~


2) henset sentiasa ada bersama x kira dimana. yelahh kot2 emergencys kee, nak kol kuku, henset kene standby. pastu kot2 da bersalin ke, kenelaaa msj keluarga dan kawan2. hehee


3) bekas kurma. selain ma, ramai betul yang nasihatkan suruh makan kurma untuk tenaga masa bersalin nanti.

Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu. Bagi Ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, maka dengan memakannya dapat menggalakkan pertambahan kandungan susu. Ianya juga berperanan dalam pertumbuhan kanak-kanak damit dan pembentukan darah dan sumsum tulang. Antara kajian lain yang dijalankan membuktikan bahawa kurma antara makanan yang paling pantas diproses sebagai bekalan tenaga. Kurma tersebut akan segera dibakar dan ia akan disalurkan ke bahagian anggota lain dan otak.

Rasulullah juga pernah bersabda mengenai hal ini ,sabdanya:" Beri makan buah tamar kepada isteri-isteri kamu yang hamil dan barang siapa yang memakan buah tamar tersebut semasa hamilnya, maka anak yang akan lahir itu akan menjadi seorang anak yang penyabar dan bersopan- santun, kerana makanan Siti Maryam ketika melahirkan Nabi Isa AS adalah buah tamar.


dipetik dari sini





4) charger henpon. xpenah2 aku bawak charger henpon dalam henbeg dulu. buat serabut jek wayar panjang2. tapi sekarang kena bawak laaaa, takut bile2 masa aku masuk spital, henset kong cane nak msj keluarga dan kawan2. hohoho



5) Tafsir Quran.

Rasa selesa kalau dapat bawak Tafsir Quran ni kemana2. lebih2 lagi kalau tetibe kene masuk spital nanti kan.
so motip color pink?


6) kamera. tapi tengah tangkap gambar ini pakai kamera ini, so tiadala dalam gambar ;P kamera perlu untuk amik gamba bb banyak2 bile da lahir nanti. hehe


7) dan lain-lain brg peribadi cam purse, cermin untuk sentiasa nampak gojes, lipice sume2 tu xyahlaa upload kannn, dah lari topik da tu... kekekekekek








8 comments:

nurul azida ahmad said...

6) kamera? tak macam kamera je?


hahahahaha

dd dudu said...

{zida}

hahahaha cheese cake betol.... tapi memang xpandai lukis pun, kui kui

ameris said...

ooo... yg dd lukis tu kamera ke?? kikiki...

dd, sila nikmati pengalaman mengandung ni sepuasnya sbb bila dh lepas bersalin rasa rindu sgt time pregnen.

dd dudu said...

{kak ameris}

wahahaa motip akak pun comment pasal lukisan kamera sy yang indah tu? haha


ok2, akan dd nikmati untuk beberapa hari ini (^_^)

ja_on_seven said...

motip kamera kelihatan persis seperti peti besi?

dd dudu said...

{ja on seven}

motip ko pun comment pasal lukisan kamera aku? :'O

dah laa ckp macam peti besi :'O

♥S@R@♥ said...

kurma memang sangt bagus,
kalau makan setiap hari insyaAllah anak xkena kuning

dd dudu said...

{sara}

xkena kuning?
wahhh

ok2 thanx sara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...