Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Thursday, August 11, 2011

pagi tadi checkup 7 bulan, dan cekodok ;p

Salam sumee :) pagi tadi berjaya lagi jadi orang pertama dapat angka giliran 1001 masa checkup, clap clap clap. hehe motip suke bersaing?

aduhh ngantuk ni. mata cam ape je. baru bangun tido, awning pun dah rosak siket. ishh asik tertidur je dalam ofis ni. ape arrr


ooh masa checkup tadi, macam biasa aku risau berat aku naik banyak, tapi rupe2nye berat aku naik comel jek, 0.5 kg. sebab puasa kata Doktor. ;P

aku tanye laa pasal bb asik menendang/meronta je siang2 hari dalam perut, sepanjang masa. tak macam selalu. Doktor ketawa, cakap sebab dia lapar masa aku puasa. hihi xleh bayangkan bb dah dilahirkan nanti, agresifnye bile kelaparan
hee hee omg, adakah bb ikut perangai maknye? yang selalu hilang pertimbangan apabila kelaparan.

oh oh xpe yee bb... kami ibubapamu nak didik bb dari dalam perut supaya belajar berpuasa.. hehe chaiyuk bb chaiyuk!!!!

doktor pegang2 kaki aku tadi nak tengok dah bengkak belum. hehe belum laa
hee hee belum jadi badak air lagi ok ;n masih kura-kura yang comel ekekeke.

tadi kan masa scan, aku tengok "ehhhh nape macam tembam pipi bb ni"

bile tengok yang versi printed "eh tembam laa pipi die"

doktor kate "ha ah ni pipi die, tembam"



bile ku renung2 gambar tu dalam kereta, macam kenall pulakk style pipi jatuh tu ;p hak hak terus msj ma. ma ckp, konfem ikut pipi aku masa kecil, masa baru dilahirkan. ma cite aku lahir2 dulu pipi tembam, pastu ma jadi stress sangat sebab orang yang datang melawat kat rumah, sorang datang sorang tarik pipi. sorang datang sorang tarik pipi. lama2 pipi aku jadi pipi jatuh
hee hee
pipi bayi kan lembut, hek hek heokkk...


tapi dah dewasa ni xnampak sangat daa ar jatuh ;P kan ;P kuku ngan lisa je suke ngejek aku pipi labuh. motip


tadi kene injek kancing gigi lagi. lenguh2 siket tangan, tapi skang dah kurang.


berat bb 1.37kg. air ketuban cukup.

lagi ape ek.. ermmm tu je la dulu, yang lain da ditulis dalam buku pink, heeheee
okiee daa (^^.)/



semalam tingginnnn sangat makkan cekodok pisang. ada pisang emas kat umah. terus buat



cekodok pisang tanpa soda ;P sebab tu leper2 *suke xde soda
lepas tu kurangkan tepung. pehhh

arghhh nikmat giler dapat makan. lagipun pisang emas memang sedap dibuat cekodok. petang ni nak buat lagi laa, ada lagi siket pisang heehee



pastu, kitorang try panggang ayam ikut resipi rosa bagi link. hehe
malam kelmarin aku dah siap2 perap ayam dah dengan blackpepper, kicap, mayonaise etc etc.. so masa balik semalam tinggal panggang je ar.

xlawo rupe die, tapi aku rasa sedap gak. licin kitorang ratah ayam 5 ketul.



nampak hangus eh ;P tapi x rasa hangus pun hehe

cume boleh diperbaiki lagi akan datang. lain kali nak kuahkan die skali la. hehe




erm kat bawah ni menu hari sebelum-sebelum ni.



gigih buat cekodok kentang. haha x beli kuih kat luar, so nak adakan gak makanan sampingan slain nasik. nampak x kentang panjang2 terkuar tu ;P suke sukeeee






masak paprik versi banyak kuah. sebab kuku suke kuah banyak.
sedaplah paprik. rasa nak buat lagi, nak buat selalu.
nyumm nyumm



ok tu je lah yang sempat disnap.
hehe


tata.






3 comments:

elle said...

comel DD suke main rebut2 nombor.. agak2 baby nnt ikut perangai DD x, suke main rebut2? habislah kuku nnt...

saya rasa kan, baby lapar sebab DD selalu google or update blog pasal makanan kot. huhuhu... =P

bini edy said...

sebijik perangai misae..rebut2..hmmm

dd dudu said...

{cik rose}

ekceli mase nak rebut smlm, kebtulan mmg xramai org pun heeheee, org lain rilek jek tunggu kat luar, tp kite berdiri dpn pintu muke smgt tunggu pintu naik ke atas. pastu bile da bukak, terus masuk. poyo gak hehe

heheheeee bb kene biasakan diri la camni ;p maknye mmg camni, eke ke ke ke keookk



{bini edy}
kurang siket. sbb sy rebut masa x ramai org pun ;p

misae rebut ngn rmi2 org nak masuk shopping complex. wakakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...