Wednesday, June 15, 2011

entry sempena wewe nak kawen



ku kenali wewe pada tahun 2009.. hari itu adalah hari pertama aku melapor diri di tempat kerja baruku yang bernama OAS, yang terletak di presint diplomatik, putrajaya..

aku berseorangan, tiada teman yang menemani.. maklumlah aku pegi interview pun tiba2 mengejut, dapat keje pun tiba2 mengejut..
pada hari itu aku lihat ada lagi 3 orang yang melapor diri.. tapi mereka bertiga seperti sudah saling mengenali, melihat mereka bergelak sesama sendiri.


aku yang penyegan hanya mendiamkan diri sahaja, sehinggalah mereka yang menegurku, mengenalkan diri masing2 sebagai linda, hakim dan SALWA. waktu itu aku hanya senyum2 pada salwa dan rakan2... selepas senyum, mereka sambung bergosip tentang rakan2 uitm mereka.

bermulalah hubungan ku dengan mereka sebagai kawan mulai keesokkan hari dan seterusnya..
kami menjadi sangat rapat.. gang budak2 baru gitu.. walaupun mereka dari uitm tapi mereka x sisihkan aku yang sorang2 dari upm ni..

tetibe, rasa x larat nak bercerita, bole?? lenguh pinggang weh. nak tepek gamba je eh.


inilah dia salwa yang kukenali. seorang yang selamber dekkk.. memang ngam giler ngan dia. belakang salwa tu hakim. walaweh~




selamba kan ;p meluruskan kaki sambil makan aiskem di bawah ofis laughing




kami bekerja sama2, pergi kursus sama2.



kami makan sama2. stay up sama2. tidur di ofis sama2.



kadang2 aku berehat di rumah wewe untuk mandi2 sebelum ke ofis semula di waktu malam. dasat ok kitorang keje dulu hee hee



wewe dan jejaka berhelmet hee hee


pastu wewe suke gado2 manja dengan luqman. ce tengok ni. siap nak tikam2.

hee hee

pernah sekali tu luqman agah2 nak pijak kaki wewe. dia ingat wewe akan lari sebab ye lahh, paham2 laa kan kaki lelaki nak pijak kaki perempuan yang tanpa stokin/alas ;p

sekali dengan unpredictablenye, wewe gi pijak kaki luqman balik dengan banyak kali "hamik kau hamik kau hamikkkkkkkkk"


luqman terkedu

laughing


selain itu, wewe juga suka bermain badminton dalam ofis. dengan luqman lak tu hee hee guna buku sebagai raket dan gumpalan kertas sebagai bola hee hee

wewe jugak rajin layan aku main ngarut2 macam main jual2 yong tau fu. aku jadi penjual, wewe jadi pembeli. hak hak. siap gunting2 kertas macam gunting2 fishball gitu.





gamba atas ni zaman wewe bercinta dolu2. haha asyik tengok henset jek..



gigih wewe buat koding sambil menatap buku JANGAN BERSEDIH sebagai motivasi hee hee



tetapi, hubungan kami di OAS tidak lamaaa... tidak sampai setahun pun.. wawa telah mendapat rezeki untuk bekerja di ukm.. sob sob... pilu gile hatiku waktu ituu..

ku meratapi pemergianmu wawa~~


sehinggakan~

lukisan basikal mu pun menjadi tempat ku melepas rindu~ *tipu ;p

kelakakan basikal yang wewe lukis. kelakanyaaa
klu xnampak cube besarkan gambar ni dan cari basikal nama salwa



kemudian kami menjalani kehidupan seharian tanpa wewe disisi.. sehinggalah pada satu hari aku dapat link kekosongan ukm dari wewe, lalu aku mohon keje di ukm, dapat pegi ujian, dapat pegi interview.. dan berjaya menjadi calon simpanan... dan pada satu hari aku mendapat panggilan dari ukm untuk mohon aku lapor diri..

oh aku akan kembali bekerja bersama wewe~~ tapi pada masa yang sama, aku sedih giler1000x terpaksa meninggalkan kawan2 di OAS.

*motip sedih beriya2 masa wewe pindah tapi last2 keje sama2 balik


di ptm, ukm, aku sungguh bertuah kerana dah ada wawa. hari pertamaku tidak keseorangan. aku tidak melalui suasana yang kekok, aku tidak lunch sengsorang dan aku tidak terkapai2. di sini jugak aku mula panggil wawa sebagai wewe. motip?

aku berkawan dengan semuaaa kawan2 wewe. kakak2 laa yang ramai ;p

tapi di sini, wewe dah matang siket. xde budak2 dah macam kat OAS dulu. dengan aku2 skali ikut matang ok. yelah, ko berani nak main badminton dalam ofis ptm? ko berani nak main jual2 yong tau fu dalam ofis?

nak berfacebook pun takut2 hokeii.. haha

lagi satu, ko berani nak main gado2 tikam2 dengan luqman kat sini? eh sini xde luqman.. kite ganti dengan ata bole? wewe rapat dengan ata.. semalam baru nampak wewe pelepekkkkkkk ata dengan kertas2 sebab ata cakap ............................... ;p *kijam oh ayat ata ;p


serius kan muka wewe buat keje sekarang, xde budak2 dah hee hee



sehinggalah pada hari ini. aku dan wewe masih berkawan.

kite pernah berbual2 di cafe membayangkan kite 2 akan mengusap perut sama2 jika kita masih kerja di ukm. aku sudah usap2 perut. 17hb ni wewe akan bernikah. xlama lagi usap perut la jugak, InsyaAllah. aku tunggu ko ye wewe~ ;p


Selamat Pengantin Baru wewe. x saba nak tengok wewe pakai baju pengantin color grey ;)

terima kasih wewe sebab banyak membantu aku selama ni, menjaga aku *wah menjaga ke.
terima kasih juga sebab suke bawak makanan kasi aku. ;p

mmuahxxx kiss

hik2 daa~


note : terharu baca entry jiwang wewe ;p





14 comments:

mun-e said...

oh wewe.. selamat pengantin baru!

insyaAllah tiada halangan aku sampai.. hehehe.

dd, dtg pkl bape? :p jumpa kat sane tau tauuu. nak tgk peyut ;p

Anonymous said...

hensemnye mamat yg pkai helmet tu..hahahaha...

dd dudu said...

{mune}

wewe bz tu, mesti xsmpt baca blog aku. hak2

xtau lg dtg kul bape yg tepat2. wewe bersanding kul 1:30. so aku mungkin dtg semasa 1:30 atau selepas 1:30.. sebelum x mungkin hehe. meh2 tgk perut. keri cakap pay per touch tauuu ;P

muni dilarang tegur "dd nampak naikkk sikett" atau "dd dah gumux"

hak2


{anonymous}
sah ni hakim kan, hahahhaa

yo yo cekidaut~

mun-e said...

cehhh xde makna nya aku nak tegur dd nmpk naik sikit. aku tegur dd naik banyaknya hahah.

panggg

aku lg gemuk serupa org pregnant tp x pon huhu nangis 44 malam

ok2
nnt aku smp around

dd dudu said...

{mune}
adakah comment mu tergantung?

mun-e said...

nnt aku sampai around tu. tetinggal tu katenya ;p

dd dudu said...

{mune}
hahaha saba je lah

Siti Mas Hidayu said...

dd aku terharu bagi pihak wewe ..memori semua..hehe^^

nurul azida ahmad said...

so rakan2, akan dtg wedding wewe ke esok? td kol wewe, tp die tak agkt, pastu die 3G.hihihi. xdgr sgt die ckp.

dd dudu said...

{ayu}
hehe ko dtg x sok. jumpe sok ;)


{zida}
masa wewe 3g die pakai baju nikah ke? lawo x, hihi

Siti Mas Hidayu said...

pergi2.. korang p kui bape ni? ^^

dd dudu said...

{yuyu}
sampai dalam lebih kurang kul 2 ;)

nurul azida ahmad said...

korang dtg pukul bapeeee? aku tunggu smpi 2.30 korang xde, so balik lerr..jumpe megat je n wife. mane kroang :(

dd dudu said...

{zida}
kitorang dtg kul 230++ lebih siket.

alaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...