Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Tuesday, June 28, 2011

umur menginjak setahun lagi


28 jun 2011, di kala umur ku meningkat menjadi 27 tahun.

progres :

1) suami sentiasa di sisi ;p die nak gi kedai gunting rambut pun aku nak itut ;p bole?

2) bb dalam perut aktif lak gerak2 malam tadi. bb~ besday omma laa~ motip bb yang girang? ur besday lambat lagi ok bb
hee hee

3) keje ok. so far xpernah merungut nak berhenti lagi, hak2. kawan2 ofis pun xde yang annoying. sume pun macam sayang kat aku jek. *nak muntah la tu, nah baldi

4) mak ayah sehat. Alhamdulillah. ma sedang seronok layan astro beyond dia yang baru tu. ayah pulak masih gagah meneruskan hobi mengelap lantai. ok la tu, hehe.

5) ada seorang anak saudara. kemajuan ni. mungkin bole didik aku camne nak handle baby. hehe

6) mempunyai keluarga mertua yang sangat menerima diri ini. hehe aku tunjuk perangai sebenar tau. salah satunye kuat makan, mak pun tahu aku kuat makan. selalu je kuih yang mak buat dalam dapur tiba2 hilang
laughing kakak2 ipar dan abang ipar dan adik ipar pun masukk jekk.. motip aku xde rasa segan2? yang penting, tunjuk je diri sebenar. tak pura2/hipokrit pun. hehe

7) mempunyai kawan2 yang sangat baik

8) belum ada musuh. bole? ;p

9) ada kereta sendiri yang dah habes bayar. ok la tu kan.

10) belum beli rumah. failure ke?? uhuk2, tunggu bile line clear. skang belum ada rezeki lagi.

11) duduk di rumah yang sangat selesa. kuku kata macam nak apply kuarters rumah teres pulak sebelum aku bersalin. kalau jadi apply/dapat, Alhamdulillah tp xnak presint 11 punye bole ;p kalau xdapat pun xpe. tingkat 13 pun tingkat 13 la bang~~~

12) berat mencecah rekod baru. Angka Depan yang baru, sob sob. lepas bersalin nanti harus tekad turunkan sampai target. berapa target?? xtau lagi ;p

13) kewangan : cukup la makan. nak beli tudung atau baju bole lagi la.. tapi kalau tetibe nak request kat kuku nak buat treatment Mary France Bodyline x bole laa.. haha... dah kene utamakan barang2 baby skang ni.



hrmm bunyi cam life aku biasa2 je kan. x complicated lagi. belum ada masalah negara lagi. hari2 bole gelak lagi. tapi ini baru rekod untuk 27 tahun. kite tunggu rekod 28 tahun depan. harap2 keceriaan itu kekal :)

honestly aku live with the flow je. follow je apa yang datang. x mem'plan sangat. plan manja2 je...

tapi bak kata orang, kalau lelaki - life begins at 40 kan?

kalau perempuan - life begins at ....??? berapa? hehe


mungkin graf hidupku akan berubah siket2 bila dah ada anak nanti. entah2 aku berubah jadi singa dah. hihi lagi satu masa tu perasaan mesti makin sensitip. air mata pun mesti asik nak meleleh je. kan kan


syukur ya Allah aku masih hidup di dunia yang indah ni. Alhamdulillah atas rezeki dan kesihatan yang Kau kurniakan. Aminn


note : paling takut kalau tiada kuku disisi walaupun cume 1 jam.. *hari tu kuku terpaksa balik lewat yang x dijangka. setiap saat masa tunggu die balik tu, bb gerak laju2 sama laju dengan jantung aku berdegup macam nak tercabut dah jantung ini.

note 2 : hepi besday to adam jugak!

3rd day gi ofis pakai baju ngandung ;p ciare kate die xmuak untuk tengok aku upload hehe aci la kan.

oh walaupun hari ni besday, tapi aku TAK cuti pun tau. huhu x leh nak apply cuti. aku dah cuti banyak sangat masa awal tahun, sekarang cutiku disekat oleh sistem. sedih betul

memang xleh cuti langsung. masuk bulan julai baru sistem open balik cuti aku. alahai~






18 comments:

joeayu said...

hepi besday kak. semoga bertambah rezeki dan perjalanan hidup dirahmati Allah..semoga bertambah ceria dengan anak dan bakal anak-anak.. hehehe....

ja_on_seven said...

bagus2.. aku umur 27 tahun gak.. tp banyak musuh dan mempunyai environment yg kadang-kadang annoying kat opis.. motip nk bgtau? hikhik --> sile abaikan

btw epi besday pwen.. wishing u a life filled with happiness, love, health, money, money, money and non-annoying people

dd dudu said...

{qasehqaleef}
terima kasih ayu!! terharu atas ucapan mu itewwww

sob sob

{ja on seven}
hehe mungkin 28tahun kot aku akn ada musuh dan ada org annoying hehe.

motip nak pikir camtu jugak? <--- sila abaikan ;p


tq ja... byk lagi taip money ek ek.. aku nak duit je skg ni hehehehehhe....

dd dudu said...

{ciare}

hehe rasenye ye. tahun dpn aku besday secara misae. hak2

ciare, baju aku baru siket. nanti klu aku dah xupload tu means aku sedang recycle baju la tu muahahaha

melakaaaa tgh tunggu gambaa laa ciare. hehe bg diorang proses2 gamba dulu

saba yuk mangsa yg patut gi melaka hari tu tp tetibe xjadi

aYenZ JamiL (^0^)/ said...
This comment has been removed by the author.
aYenZ JamiL (^0^)/ said...
This comment has been removed by the author.
aYenZ JamiL (^0^)/ said...

생일 축하 해요 어머니 dD

Semoga hidup dD akan terus bahagia..hehe sonok baca n berangan nak hidup yg aman n tenang selalu..

hehehehe...misae kata ciare?? hahaha meh kita tengok sama2 nanti..

kyen baca pmbawakan bby mmg akan wat kita snsitif..bear with it ok..ur little cutie is on its way..mcm xsabar je nk tgk anak dd..sbnrnya kyen xsabar nk tgk anak sndiri mcmana..

Zana Adieyza said...

Happy Birthday DD..

Semoga dd terus dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yg baik & sentiasa di bawah lindungan Allah hendaknya..

suka dd upload gambar hari2.. hari2 boleh tgk perut dd yg comel.. suka sgt2!!

ummihasan said...

Happy Birthday DD.. saje cbuk wish cni jugak, hehe..
aku still 26 tahun.. smpi nak ujung tahun ni, br aku berubah umur, kuikui..eh, mudanya aku!!

Have a nice day, dd. May Allah protect you and your family always =)

p/s:ahaha, dd dh tsampuk pkataan 'alahai'..

AiniHalim said...

dd, happy birthday.. hope u like my wish birthday dlm fb dd..hehe. take care..

p/s: dd nmpk tomei dgn bj ibu mengandung..nmpk bulat.. (^_^)

Mama Gee said...

hepi buffday dd...
akak doakan yg baik2 utk dd, baby dan hubby... :)

AnneWeeza said...

happy besdaydd burung kedidi ;)

moga bertambah rezekinyee....

moga sihat2 selalu....

moga berbahgia hidupnye....

\^_^/

marinahunny said...

hepi besday dd sayang. akak sayang dd.

org laki life begins at 40 tp org pommpuan lak, life begins when u are married...

Ezzan Yusop said...

saya masih 25thn utk beberapa jam lagi haha!

circleinspoon said...

yuhoo!eppi belated b'day dd!

Anonymous said...

hari tu kita jmpa dd kat kenduri salwa, apsal x nmpak pun perut dd kembung?:D

mesti baby girl sbb perut dd nampak kecik...

btw happy belated bday. may Allah bless u all the time:)

iedayah said...

hppy belated bday diana..smoga u n bby chat slu

Mama Gee said...

alhamdulillah segalanya berjalan lancar di usia 27 tahun :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...