Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Tuesday, July 19, 2011

29 Jun 2011 - Masjid Besi dan Umai d'lake cafe



motip aku update cite2 lame je? hehe sayang gamba dalam kamera kalau dibiarkan saja. arghh aku mengharapkan ada lah masa lebih untuk aku leh update2 blog niiiiiiii, byk sangat entry x terupdateeeeeeeee



ok cerita ni sehari selepas birthday aku eh.
malam itu kitorang pi makan dekat Umai d'lake Cafe, Putrajaya pulak.. kuku kate nak belanja selebret birthday sekali lagi sebab x seronok yang dia belanja semalam kat Big Plate x berapa sedap... bole?? bole pulak camtu hihi

first time pergi Umai ni.. oh leh nampak Masjid Besi dari Umai ni.. so sampai2 parking Umai di monumen alaf baru, da waktu maghrib .. ada je surau kat Umai, tapi aku yang x penah masuk masjid besi nampak masjid besi yang tersegam indah tu terus rasa nak masuk, rasa dipanggil panggil hehe...


kitorang pun berjalan laaa di tepian tasik waktu senja menuju ke masjid besi itewww.... kitorg 2 je, x de orang lain pun. peaceful moment di kala senja di tepian tasik, wahhh~~


gambar hiasan. *tetibe


kat dalam masjid besi bile dah berpisah dengan kuku, aku rasa banyak main pusing2. adakah aku sesat?? huhu scary laa sebab sorang2 pastu nampak banyak ruang kosong. wuwuwu rasa nak nanges je x jumpe tempat wudhu' wanita... bila dah jumpe tempat wudhu', alaaa xde orang lain ke.... pastu nak cari tmpt solat wanita lak.... pun aku main pusing2 gak.. rupe2nye kene naik lif... kerlassss ok naik lif dalam masjid.. hehe modennye masjid besi ni.. dah sampai atas tu baru lapang siket dada nampak ramai muslimah...


ok habes kisah Masjid Besi.


kesimpulannye, Masjid Besi ni banyak ruang kosong ar ;P nex time kalau datang, kene ada kawan ;p



pastu kitorang pun jalan balik ke Umai..


menarik.. ada 2 tingkat.. kitorang amik tingkat 2.. wah xde orang pun, kitorang berdua jek ;p ramai duk bawah.



makan sambil tengok kot2 ada bot lalu kat tasik tu ;p


kat sini yang glemer roti jala dia dan cucur udang. erm sedap gak.

masa ni aku kenyang, so order laksa je. tp bukan taste aku la, kuku kate sedap.

hehe lepas tu lepas tu lepas tu di tarikh yang lain, kitorang ada pegi Umai lagi sekali. entah, suke plak tempat tu. tenang dan makanan ok.

hehe



alaaa dah lama x update blog, macam x reti nak bercerita pulak.

ni je la kot.

byee byeeeeee

to kuku, thanx for everything ;)

oh ye kredit to zana sebab yang kenalkan Umai ni kat blog die hehe.

see ya ;)




3 comments:

dd dudu said...

{ciare}

mok ciare, anda boleh hubungi kheri ye. wakakaka ;p ko tau kan aku bute jalan ;p

cume info yg aku leh bg die dekat presint2, monumen alaf baru ;p

*dd larik terkedek2 sbb malu xtau jalan

Zana Adieyza said...

zana dahberkali2 gie situ.. mmg suka sgt makan kat situ.. lg2 makan roti jala.. mmg serius zana suka..

dd, nmpk muka dd rasa rasa happy jer.. x sabar nak tgk muka baby dd pulak.. mesti comel!!

dd dudu said...

{mok ciare}

hehe pang~ ;p

price die ok jek aku rasa, berpatutan

eh ni link untuk tengok harga makanan dan nak tgk direction ke sana. aku gugel td hehe tgk tauu -->

http://maya-dhira.blogspot.com/2011/07/umai-d-lake-thelake-garden-cafe.html



{adieyza}

tu ar tgk zana promot roti jala tu yg kitorg try gak hihi sedap2.

hehe zana ni ;p awww ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...