Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Thursday, July 14, 2011

bila kita jatuh sakit, dia nampak risau dan menjaga sepenuh hati, hubungan cinta bertambah......



motip da lama x update blog, skali update dengan tajuk jiwang?? jangan risau, tajuk jek ;p x buat isi skali, kang pengsan kang korang hak hak

aku demam uols.. jumaat lepas.. khamis sebelum tu aku ganti pose, malam tu kuku tegur badan panas sangat, jumaat siang terus demam teruk.. motip demam selepas ganti puasa? teruknye ketahanan aku hehe

tapi jumaat pagi tu x rasa sangat. aku dan kuku cuti tau hari tu. pagi2 kul 7 lebih dah brooooom broooom ke jusco seremban sempena jcard day. motip pegi jj seremban? hak2.. sampai2 sana ramainyewwrrr makcik2 cina seremban yang x mandi lagi dah bershopping.. aku jahat ke kata dorang x
mandi lagi? tapi ketara kowwt..

tujuan kitorang ke jcard day dengan harapan nak ushar barang2 baby kot2 ada yang jatuh harga ke ;p tapi xde pownn~~ diskaun comel2 jekk 20% 30% gitu. sempat rembat baju2 maternity untuk ku.


ada satu cerita tau.. kuku beratur laa masa nak bayar baju2 ku iteww... panjang sangat queue.. tapi memang comel sebab kat deparment ladys kan, yang beratur sumeeee gadis2 dan makcik2.. sekali ada kepala botak kat tengah2 line hehe.. aku lepas duk belek2 baju tu baju ni, dah selesai masuk laa line menempel kat kuku, nak join beratur sama2.. tak lama kemudian ada makcik tegur dari belakang (kedudukan die selang 3 dari aku.. kire belakang aku ada lagi 2 entiti, lepas tu baru dia).. kire die tegur dengan suara agak kuat la yg orang lain leh dengar la jugak.

"dik, itu suami ko eh"
"ha a.. nape"
"adik keluar laa barisan, bagi makcik amik tempat kau"
"hahh????"
"suami kau kan dah beratur untuk kau, kau bagi je tempat kau kat makcik, xde beza pun"

eh eh suke2 hati makcik ni je suruh aku keluar barisan.. motip?? nak amik tempat aku lak tu. motip??


"erm xpelaa.... kesian diorang belakang saya dah beratur lama" *terus aku pandang depan xpandang2 belakang dah.

belajar matematik x abes ke ape makcik ni. aku dan kuku dikira satu objek yang sedang beratur nak bayar, so motip makcik tu nak aku kuar barisan dan ganti tempat aku dan dia kata x de beza? kalau makcik tu amik tmpt aku sah2 dah jadi 2 objek nak bayar... jadinya, bile queue tu nak bergerak kalau macam tu?

apa arr.. kakak cashier pun tersengih2 je dengar hik2


setel kat jusco seremban dan redeem beberapa helai voucher.. lepas tu kitorang pergi ke jj equine lak ;p aci x. sebab hari tu pun jcard day gak. tp bukan jcard day sebenanye, jcard apantah.. sebab kalau kat seremban rm100 leh redeem voucher 10ringgit. kat jj equine rm100 leh redeem 5 ringgit je. kire lain laa

sampai jusco equine masih pagi lagi.. kitorng tgk magik nyee xde orang ;p kitorang nak beli satu barang pun sampai 4 orang sales yang layan kitorang haha punyelah xde orang.
sangat berbeza dgn seremban tadi. ushar barang baby, barang kuku dan ada beli siket. masa ni aku dah rasa badan lain macam dah hehe tapi ingatkan lenguh2 biasa je. tapi tengahari tu balik terus kebooomm atas katil.


petang tu lak bertolak ke johor sama2 ma dan ayah nak lawat danish (my ank sedara)... rasa jauh sangat perjalanan itu.. badan dah x mampu nak duduk dalam kereta, rasa nak baring je, lemah sesangat, susah nak describe, sebab jarang demam..

sampai johor, lepas makan ubat yg doktor bagi (sempat singgah poliklinik ukm bangi masa on the way ke johor), tido betol2, esok bangun demam terus kebah yey.. leh jalan2 dengan family di johor..



tapi sampai skang batuk x baik2 lagi.. sedikit point tentang preggy mommy kalau xsehat ye.


1) jangan makan sebarangan ubat. pergi jumpe doktor, doktor tau ubat apa yang preggy mommy boleh makan. JANGAN BELI SENDIRI OK.

2) kalau sakit tekak yang perit sangat2, kumur dengan air garam sampai kene tekak tu, jangan telan. memang membantu sangat. aku buat sebelum tido dan lepas bangun tido, buat 2 kali terus hilang perit tekak. kalau tak sebelum tu hazab. nak telan air liur macam telan lesung batu yang berduri je. xmo ingat lagi. air garam ni doktor ku yang ajar. hihi seelok2nye die nak cegah kite dari makan ubat. pastu rina pun ajar gak.



3) batuk di waktu mengandung sangat sakit berbanding di masa x mengandung. masa ko batuk, sume tulang/urat nak ditariknye, termasuklaa tulang perut, tulang punggung.. adeh dehhhhh sakittt

lagi satu over sangat kot tahap batuk aku tu hehe. kung kung kung



4) harap2 akan cepat baikkk.. mau tido lena dan tenang heeheeee



semalam kan aku checkup 6 bulan tau.. kelaka je masa tengah scan aku duk batuk2, nampaklaa kantung bb tersentak2.. tap bb relax je~~~ kool anak mama ni cam bapaknye heehehehe... doktor kata bb ngantuk masa scan smalam.. yelahh dah mak nye baru lepas makan nasi terus gi scan, ahhahaha kekenyangan lah beliau kat dalam..


berat naik 2 kg lagi.. yey.. motip yey?? sebab xnak die naik 3kg.. 2kg ok la tu..

doktor kate bb berat.. 900gram tuk 6month+...
berat ke? balik tu terus aku gugel, laaa biasanya 6month+ = 700 gram.. hohohoho motip bb besar? tibe2 terdengar rina jawab "dah ko makan banyak"...




puk rina..



doktor kate kepala bb dah kebawah... kedudukan yg betul dah.. tapi xtaulaa kalau nanti2 die gi gimnastik lak last2 minit.. ho hoo hoo..


omma doakan bb omma sehattt :)


oh ye, kuku induksi sekarang, 2 minggu... kat KL, tapi kuku balik hari, x bermalam :) tengah taip rasa rindu2 ni.. wahh balik hari2 pun leh rasa rindu kewwr..

ok bye2 korang.. sori hilang lama sangat... heeeheeee xpasti sori ni ditujukan pada sapa.. heeeheee




6 comments:

lina said...

dd.. org tua2 kata jgn minum ais nanti bb besar.

dd dudu said...

{lina}
okieee linaaa, mmg tgh kurangkan minuman berais nii hohohoooo

Shah Jaszle said...

oh ye, kuku induksi sekarang, 2 minggu... kat KL, tapi kuku balik hari, x bermalam :) tengah taip rasa rindu2 ni.. wahh balik hari2 pun leh rasa rindu kewwr..

*ala2 posting kwn ko je...heheh

diana danielle said...

{shah jaszle}

alaaa sekali sekala, aku taip ayat tu pun sambil sengih2 hahahaha anda sila baca ayat tu macam baca ayat kartun ok??

;p

noraelena said...

oh ye, kuku induksi sekarang, 2 minggu... kat KL, tapi kuku balik hari, x bermalam :) tengah taip rasa rindu2 ni.. wahh balik hari2 pun leh rasa rindu kewwr..

*ala2 posting kwn ko je...heheh

diana danielle said...

{nora elena}

motip motip?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...