Monday, January 17, 2011

lebih satu



dah lama x cerita pasal ayah kan.. hihi

wikend semalam balik gombak.. erm pastu dudu, kuku, ayah dan ma pegilaa tempat feveret ayah, carefour tuk bersoping brg2 runcit. berjalan lahh kami bersama2 dalam carefour tu.



1) dibahagian jual limau2

ayah : "waa tengok. manyak cantek ini limau. saya mahu amik sekotak.. "*sambil masukkan dalam troli... "diana! saya angkat lagi satu kasi awak ya!"

diana : "xmo xmo" *sambil menahan ayah dari mengambil lagi sekotak limau

ayah : "amik sekotak laaa... lu 2 olang bawak balik rumah"

diana : "xmolaa nanti x habes ayahh... kitorang 2 jekk yang ada kat rumah.. nanti membazir"

ayah : "yakaaa" *bertanya perlahan sambil tolak balik kotak limau td




2) di bahagian jual2 kek

ayah : "saya mau beli kek ini satu.. diana saya angkat lagi satu kasi awak haaaa"

diana : "okayy.." *suke kek hehe



3) kat mana2 bahagian laa... sama je dialog ayah ;p aku pun asik jawab "xmo laaa.. xmo xmo"



4) kat bahagian limau lain pulak

ayah : "ini limau macam ok aa... diana saya angkat lagi satu kasi awakk haa"

diana : "tak nakk.. ayahh ni... sume pun nak pakej satu kasi oranggg" *muke ala-ala stress

ayah : *x dengar
tetibe kuku bersuara..

kuku : "He's concerned about u u know?"


*ouch hihi.. ayah eksaited sangat nak belikan barang sampai dah x terdaya aku nak menolak ;p tp klu terima memang membazir laaa, limau hari tu ayah bagi pun x usik lagi dalam fridge T_T


balik putrajaya semalam, ayah bagi sepapan telur. sepapan okayyyy ;n bukan 10 biji, tp sepapan..

limau aku berjaya mengelak x nak bawak hihi.


Note : ma pun suka bagi banyak barang.. *tapi dengan ma aku suke mintak macam2 hahahaa.. alas kaki, alas meja sume mintak kat ma ;p
terharu dengan ma ayah, sob sob sob.. sayang mereka selamanya...


labels dari blog lama : ayah




5 comments:

aDieyZa said...

suka dgr citer ttg ayah dd..

beli apa pun ingat dd.. comel!!

zana dulu pun banyak angkut brg mak ke putrajaya.. hehehe..

dd dudu said...

{adieyza}
heheheeee ayah ayah~~ ;p

kan, sama la kite hahahaha
kite membantu mereka mengurangkan isi dalam rumah ;p

rosealley said...

aku dapat bayangkan ayah ko nyer reaksi, heee, touching je baca ni, hee

iedayah said...

kite jd segan kn dear..tp if xamek,tkut dorg kecik ati kn..

dd dudu said...

{rosealley}
heee ;p

{iedayah}
hai pn. iedayah, hehe.

betul2 ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...