Daisypath Anniversary tickers

dd's Pregnancy tickers

Thursday, February 10, 2011

malu x bertempat



hehe semalam zana ngan yuyu kata nak tengok muke dd pakai shawl ek??
ohhh balik keje semalam terus gigih amik gamba depan cermin. hehe motip dd take serius? ;p

padahal sebelum ni ada je laa gambar aku pakai shawl, kat blog chapter 1 big grin



baju kurung yang dipakai semalam adalah sempoi. sempoi bagi aku tahap aku dah turunkan pangkat dia x gantung dalam almari tapi lipat kat rak tuk jadi baju basahan. paham x paham x???



aku saje2 nak paste ym lisa bole?? hehe saje balas2 manja since die paste ym aku semalam dekat comment entry sebelum ni. cheese cake betul


greenrose_dd (09/02/2011 4:43:44 PM): comel giler suami ko reply
greenrose_dd (09/02/2011 4:43:48 PM): hahaha jgn beranak lg
greenrose_dd (09/02/2011 4:44:12 PM): macam laaa ko ada suis beranak or x beranak
pestisid (09/02/2011 4:44:29 PM): tu la pasal
pestisid (09/02/2011 4:44:56 PM): kalau ade suis, sy tekan je masa tgh tido nyenyak
pestisid (09/02/2011 4:44:56 PM): bagi bangun2 je tgk opsss dh keluar ye baby


motip lisa nak bersalen masa tengah tido??? hee hee



huhuuu hari ni hari kames.. dan biasanye setiap kamis adalah hari aku sarapan banyak... sebab dekat cafe kejut ada mee rebus yang siriyes sedap... pagi tadi sarapan nasi goreng, mee rebus dan air oren.

minggu lepas sarapan roti canai, pastu mee rebus.

kawan2 yang selalu makan dengan aku ok jeee, dah biasa tengok aku makan banyak, x mampu buat muke pelik dah. tapi disebabkan aku ni poyo lebih dan selalu ada perasaan malu x bertempat, aku suke berlakon2 macam pinggan kedua tu bukan aku yang punya. hehe.. contohnyeee kalau meja ada 5 kerusi dan kitorang ada 4 orang, aku akan letak pinggan makanan kedua tu kat kerusi yang xde orang. konon2 macam kawan kitorang xsampai lagi hee hee pastu bile line dah clear, bila aku rasa macam xde orang tengah tengok baru aku amik pinggan kedua tu dan gantikan dengan pinggan pertama tadi. buruk lantak yang pemalu x? ;p

aku pun xtau apa masalah aku ni. selalu malu yang entah apa2, padahal orang lain x tengok powwnnnn, bole???


masa nak order mee rebus pun malu2. bukan malu apa, malu sebab aku ni banyak songeh. bukan malu yang shy2 cat tau.

"pakcik, nak mee rebus xnak daging xnak kerang xnak taugeh 1" ... pakcik tu dah biasa dah dengan permintaan pelik aku tu... tapi aku tetap rasa macam orang sebelah2 tengah rasa annoying dengan aku sebab menyebabkan queue beratur lebih lama sebab pakcik tu kene isi mee tu semula instead-of-tuang-kuah-ke-mee-yang-dah-sedia-ada... haha gile psiko, aku rasa macam orang2 lain bengang ngan aku jek, aku pandang ar bawah xberani pandang orang2 sebelah. tapi entah2 xde pownnn orang bengang ngan aku, biasalaaaa tu kann request pelik2 ;p entah..... no commenttttttttttttttt


masa kecik2 dulu kan, abang aku selalu marah aku sebab malu tah apa2.... mak aku suruh buang sampah kat bawah rumah.. tapi aku suke jenguk dulu kat rumah sampah ada orang x... kalau ramai orang kat bawah jangan harap aku nak buang sampah masa tu... sanggup tunggu sampai malam ok??? asalkan aku xbertembung dengan orang.. aku xtauuuu apaaa masalahhh akuuu?????? hahaaaaa

abang aku marah "diana takut orang ngorat ke?" aku pun jerit dan jeling "bukanlaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!"


xtau xtauu... dah malu nak bertembung dengan orang, nak buat camana... tapi tu dulu laa, skang aku ok jeeeeeeeeeeeeeeeeeee, lebih2 lagi kalau ada geng, xdenyee aku nak malu2.. hehe


lagi satu kesah masa kecik aku penah cite kat mony. hehe masa tu tadika, hari pertama. cikgu tengah panggil nama sorang2 nak tengok hadir x. cikgu panggil, murid angkat tangan laa.... ok mula2 lancar je..... sekali... nama "nordianah".... senyap..... "nordianah"... senyap....

aku dengan tangan sejuk2 tu rasa maaaluuuu sangat nak angkat tangann.... kalau aku angkat tangan mesti semua orang tengok aku.. alamak camne ni...


"nordianah ada x "... senyap...


pastu cikgu panggil nama orang lain plak... pastu dah habes, cikgu kira dengan tangan jumlah murid.... eh kelas ni cukup.. tapi nape dalam kedatangan ada sorang xdatang??

lepas tu satu keje pulak cikgu tu kena gi tanya sorang2 nama setiap sorang... sampai lah turn aku.. nama siapa?

aku jawab..
"nordianah.."


"laa nape x angkat tadi.."

wuuwuwuuuu rasa nak nanges je masa tu.. aku cume angkat bahu je "entah.."


hee hee



tapi serius kalu aku dengan geng memang aku xmalu punye untuk kejadian2 tertentu ;p sebab tu sampai sekarang kawan2 xtau aku ada sifat tersembunyi ni ;p


note : sebenarnye masa dah publish tadi aku dilit satu cerita. siapa yang sempat baca sempat laa ehh... dilit sebab bila fikir2 segan ah orang baca hew hew





7 comments:

Zana Adieyza said...

dd sgt comel!!!

dd makan banyak pun tetap kurus.. jelesnyer...

mesti merah2 muka dd bila malu kan?? hihihi..

dd dudu said...

{adieyza}
zana nak tau sesuatu x?

gamba tu disnap banyak kali untuk percubaan xnak muke nampak besar hehe. muke kite besar tau, x seragam dgn badan

zana jgn rasa jeles tau, sbb biasalah ada kurang ada lebih. dd sendiri pun byk rasa x seronok dgn part2 body yg tertentu heeeee

xmerah pun laa zana... cam tu jugakk hehe

Zana Adieyza said...

owhhh, dd ambik banyak kali eh.. xpe, hasilnya tetap comel!! muka zana lg bulat ok!!

zana nak turunkan berat badan tapi malas nak bersenam.. hihihi..

dd dudu said...

{adieyza}
heheheee kat pjaya kan byk tmpt joging ;p

dd lg laa malas

basuh baju yg part berus2 leh dikire bersenam x huhu

iron baju ?;p

Anonymous said...

hehe..sama la.saya pun setiap khamis mkn soto tapi nak bihun soto-x nak tauge-kuah lebih-kacang sikit...=)
slalu last skali dapat coz bnyk p'mintaannya...
-husna-

dd dudu said...

hahaha husna dpt last sekali ke? kahkahkah cam lawak lak. tp memang camtu kot, klu beli burger order byk2 dan pelik2 memang akan dpt last ;p penjual tu akan kasi kat yg order burger ayam biasa 1 or 2 dulu. kihkih

husna, i miss u

Anonymous said...

i miss u too...=)
tapi bleh ikut n tau life dd kat sini..kira ok sangat la..
tetiap hari wajib jenguk jap taman dd ni walaupun terlalu bz...sbb rindu ngan kawan2 lama..
-husna-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...