Monday, February 21, 2011

tanjung piai - the southern most tip of mainland Asia



jumaat malam hari tu kitorang sefamily bertolak ke johor ke rumah abang.. so sepanjang wikend adalah aktiviti berehat2 bersama keluarga dan jalan2, abang angkut kitorang jalan2 naik alza, hah cukup 1 family. hihi

paling tertarik abang bawak pergi ke hujungggggggggggggg johor, iaitu Tanjung Piai... dan ia sebenarnya adalah tempat yang paling selatan di Benua Asia..

jom tengok map


yang aku anak panah merah tu lah tanjung piai, paling selatan kat gugusan tanah itu.


masa aku kat sini aku terus macam poyo2 terbayang map.. "tak sangka aku berada paling hujung selatan sekarang.."

padahal bukan hujung dunia pun hee hee
xpe, emosi mesti lebih hehe


yang ni kredit to gugel. hari tu pegi xnampak pun




see, saya sayang ayah laa.. tapi nakal2 siket mestilah ada, heheee



ada resort gak kat sini kot2 siapa nak menikmati alam



tetibe rasa nak letak gambar cendol yang kitorang makan masa on the way ke tanjung piai

nyum nyum




selain dari Tanjung Piai, abang bawak gak kitorang ke Pasir Gudang untuk tengok pesta layang2


haha nampak x layang2 belimbing kat hujung mulut buaya. kelaka okehhh layang2 belimbing, menggelikan hati daku



harimau yang sedang berusaha nak naik yahh yahhh



baby angel, hihi comel jek



oh abang bawak jugak kitorang lepak2 kat satu tempat ni... untuk tengok Singapore dari jauh.. hehe nak pergi Singapore belum berkesempatan lagi, tengok dari jauh dulu la ye hihi

tenang pe~ hehe




7 comments:

aDieyZa said...

setiap kali gie johor rumah kakak, tmpt wajib pergi adalah taman layang2.. sebab ank buah suka main kat situ..

last week kakak zana call beria2 ajak dtg johor tgk pesta layang2, tp xdapat sbb encik suami keje..kalau x, leh jumpa dd kat situ.. hihihihi

dd dudu said...

{adieyza}
ooooo yekeeeee heehee

klu x leh tersempak kan kan kannnn

chunk said...

berkenan tengok layang2 buaya tu dd.

Ogy said...

dd jgn marah ya...gambar dd bertiga tu nampak dd chubby sgt,,,mcm dh berisi je...hik2

dd dudu said...

{chunk}
alaa belimbing dayah x berkenan ke, hok2 belimbing tu kelakaaa hehe

motip nak suh org len suke ape dd suke? ;p

har har

{kak gee}
yes yesss akhirnyee ada org cko dd chubby haha. sebelum ni dd selalu ckp dd chubby tp x di endahkan. sume pun sebab sudut gambar... gambar yg ber3 tu sudut sebenar heheheheeh

Queen said...

owh..yeke tu paling selatan?

waaaaa
teruja sebab baru tau....

(betul2..excited mesti lebey..baru seronot!)

dd dudu said...

{queen}
teruja kan.. dd pun baru tau masa tu, haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...